National Repository of Grey Literature 8 records found  Search took 0.01 seconds. 
Simulation of commercial vehicle dynamics
Jobánek, Vojtěch ; Zháňal, Lubor (referee) ; Fojtášek, Jan (advisor)
It is possible to transport shipments for long distances due to trucks. Truck producers focus on operations efficiency with increasing transport demand. The thesis deals with simulation of drive. Particular possibilities of chassis construction are described in the recherche, on its base initial. Values for the simulation are chosen. The dynamic tests, which were afterwards evaluated, were carried on the model of the set.
Virtual testing of autonomous vehicles
Matušková, Lucie ; Fojtášek, Jan (referee) ; Porteš, Petr (advisor)
This bachelor thesis deals with virtual testing of autonomous vehicles. The theoretical part describes an autonomous vehicle, the issue of testing autonomous vehicles. Furthermore, the work is focused on the description of ADAMS Car software and Virtual test drive. The virtual test drive is described for the most part, because it also contains a practical part of the work, which is working with the software.
Design of Formula Student Wheel Suspensions
Urban, Marek ; Fojtášek, Jan (referee) ; Porteš, Petr (advisor)
Tato práce se se zabývá návrhem kinematiky zavěšení kol obou náprav. Na základě analýz jízdních dat, multi-body simulací v softwaru Adams Car, simulací v Matlabu a analytických kalkulací v Mathcadu, je navržena řada změn s cílem zlepšit jízdní vlastnosti vozu Formule student, tyto změny jsou následně implementovány do CAD modelu vozu. Jednotlivé změny kinematiky náprav jsou provedeny na základě analýzy konkrétního problému, který se snaží řešit. Jednou z problematik je zástavbová náročnost systému odpružení a zavěšení zadních kol, zde je cílem snížit hmotnost, výšku těžiště a moment setrvačnosti. Další problematikou je geometrie předního kola, kde je cílem zlepšit využití pneumatik a snížit síly v řízení. Dále se práce zabývá simulacemi elastokinematiky zadní nápravy, součástí je také návrh měřícího zařízení. V poslední části je zkoumán vliv provedených změn i elastokinematiky na jízdní dynamiku vozu v ustálených stavech za pomocí MM metody simulované s modelem celého vozu v Adams Car a zpracované v Matlabu.
Development of ABS Control Algorithm for Heavy Commercial Vehicle
Slepánek, David ; Porteš, Petr (referee) ; Fojtášek, Jan (advisor)
This thesis is concerned with ABS algorithm project for commercial vehicles. In the first part the reader is introduced to the history and first usage of the anti-blocking system, its principles and main functions. There are also driving algorithms and functionality system control. The second part is dedicated to the dynamic model, programs and ADAMS Car and MATLAB Simulink interfaces. It also contains the description of the algorithm, its parameters and basic functionality assay. Simulation, program interlink, testing and tuning are also described. The concluding part deals with results and their assessment.
Virtual testing of autonomous vehicles
Matušková, Lucie ; Fojtášek, Jan (referee) ; Porteš, Petr (advisor)
This bachelor thesis deals with virtual testing of autonomous vehicles. The theoretical part describes an autonomous vehicle, the issue of testing autonomous vehicles. Furthermore, the work is focused on the description of ADAMS Car software and Virtual test drive. The virtual test drive is described for the most part, because it also contains a practical part of the work, which is working with the software.
Design of Formula Student Wheel Suspensions
Urban, Marek ; Fojtášek, Jan (referee) ; Porteš, Petr (advisor)
Tato práce se se zabývá návrhem kinematiky zavěšení kol obou náprav. Na základě analýz jízdních dat, multi-body simulací v softwaru Adams Car, simulací v Matlabu a analytických kalkulací v Mathcadu, je navržena řada změn s cílem zlepšit jízdní vlastnosti vozu Formule student, tyto změny jsou následně implementovány do CAD modelu vozu. Jednotlivé změny kinematiky náprav jsou provedeny na základě analýzy konkrétního problému, který se snaží řešit. Jednou z problematik je zástavbová náročnost systému odpružení a zavěšení zadních kol, zde je cílem snížit hmotnost, výšku těžiště a moment setrvačnosti. Další problematikou je geometrie předního kola, kde je cílem zlepšit využití pneumatik a snížit síly v řízení. Dále se práce zabývá simulacemi elastokinematiky zadní nápravy, součástí je také návrh měřícího zařízení. V poslední části je zkoumán vliv provedených změn i elastokinematiky na jízdní dynamiku vozu v ustálených stavech za pomocí MM metody simulované s modelem celého vozu v Adams Car a zpracované v Matlabu.
Development of ABS Control Algorithm for Heavy Commercial Vehicle
Slepánek, David ; Porteš, Petr (referee) ; Fojtášek, Jan (advisor)
This thesis is concerned with ABS algorithm project for commercial vehicles. In the first part the reader is introduced to the history and first usage of the anti-blocking system, its principles and main functions. There are also driving algorithms and functionality system control. The second part is dedicated to the dynamic model, programs and ADAMS Car and MATLAB Simulink interfaces. It also contains the description of the algorithm, its parameters and basic functionality assay. Simulation, program interlink, testing and tuning are also described. The concluding part deals with results and their assessment.
Simulation of commercial vehicle dynamics
Jobánek, Vojtěch ; Zháňal, Lubor (referee) ; Fojtášek, Jan (advisor)
It is possible to transport shipments for long distances due to trucks. Truck producers focus on operations efficiency with increasing transport demand. The thesis deals with simulation of drive. Particular possibilities of chassis construction are described in the recherche, on its base initial. Values for the simulation are chosen. The dynamic tests, which were afterwards evaluated, were carried on the model of the set.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.